زهرا قاسمی؛ دبیرستان نمونه دولتی ولایت شهرستان زرند
معلم راهنما: معصومه حیدری؛ اداره اموزش و پرورش شهرستان زرند

چکیده 
هدف من از این مطالعه پیدا کردن تاریخچه اعداد گنگ است اطراف اتفاقات و ابتکاراتی است هدف من از این مطکه از همین اعداد گنگ به نتیجه رسیده . من با کمک این پژوهش یافتم که در اطرافم چیزهایی است که چشمم ما سرشار از به درک درستی از انها رسیده ولی خودم نه : نسبت طلایی و کشف ان در مستطیل و پیدا کردن زیبایی اش همان چیزی است که چشمانم را به شگفت اورد بی انکه خود بدانم این شگفتی حاصل از چیست .تاریخچه اعداد گنگ به مکتبی برمیگردد که به خاطرش جان هیپاسوس را گرفتند و انرا در دریای ارزوهایش غرق کردند و امروزه عامل مرگ هیپاسوس دنیای عجیبی را برای ما رقم زده شاید ما از اعداد گنگ فقط ظاهرشان را ببینیم ولی فقط کافی است کمی جست و جو کنیم انوقت در دریای بی کران گنگ غرق خواهیم شد . هدف من از این تحقیق غرق شدن در دریای گنگ نیست بلکه میخاهم اعداد گنگ را قایقی کنم و بر روی امواجش به مقصد بروم و راه رسیدن به مقصد  و پیشرفت های اطرافمان را یاداور شده ام . من یافتم که کشف زیبایی علم ریاضی شاید کمی سخت و پر درسر باشد ولی شیرینی اش تمام تلخی راه سختی را به پایان می رساند این پژوهش از طریق جست و جو در کتاب هایی صورت گرفته که من فقط گوشه ای از این کتاب هارا یاد اور شده ام و اکنون فکر می کنم موفق شده ام که کمی اطرافم را درک کنم و به گونه ای دیگر به فاصله برگ های درختان بنگرم اگر شما هم دوست دارید نگرش خود را عوض کنید در ادامه با من همراه باشید