الهه عرب؛  دبیرستان دوره اول فرزانگان، شهرستان زرند
آتنا محمدتقی زاده؛ دبیرستان دوره اول فرزانگان، شهرستان زرند  
فاطمه سلطانی؛ دبیرستان دوره اول فرزانگان، شهرستان زرند 
معلم راهنما: فاطمه ضیالدینی؛ دبیر ریاضی آموزش و پرورش شهرستان زرند

چکیده
هدف از نوشتن این مقاله بیان همیت و نقش تاریخ ریاضی در آموزش ریاضی می باشد. تجربه معلمان نشان می دهد اگر پیش از هر درس، به ریشه های تاریخی درس های ریاضیات توجه شود، علاقه به ریاضیات را در دانش آموز افزایش می دهد و خود درس را نیز دلچسب تر می کند. کارهای بسیاری از ریاضیدانان که در زمینه دانش ریاضی، زندگی خود را صرف کرده اند، می تواند به عنوان بخشی از کار مستقل هر دانش آموز یا کار گروهی چند نفر از آنان باشد. این شیوه کار، نیروی خلاق دانش آموزان را تقویت می کند و انگیزه ای برای جسارت در کارهای علمی می شود، و در ضمن معلم را در شناخت قابلیت های شاگردان خود، راهنمایی می کند. پیشرفت هر جامعه در هر زمینه ای(دانش، هنر، ادبیات و ...)به این بستگی دارد که از تاریخ آن زمینه، در جهان و کشور خود، ؛آگاهی داشته باشیم زیرا تاریخ انگیزه ای برای دست یافتن  جوانان به نکته های تازه است . 

واژگان کلیدی :ریاضی. تاریخچه ریاضیات. دانش اموز. ریاضی دانان