نازنین ابراهیمی؛ دبیرستان فاطمه الزهرا، شهرستان زرند 
معلم راهنما : حمزه ابراهیمی؛ اداره آموزش و پرورش شهرستان زرنداستان کرمان 

چکیده 
در این مقاله سعی بر این است که به بحث اضطراب دانش اموزان در درس ریاضی پرداخته شود . چرا حتی بعضی از بزرگسالان در مواجهه با مسایل ریاضی دچار اضطراب می شوند و این اضطراب بر عملکرد مغزآنان تاثیر می گذارد ؟ در این مقاله از روش کتابخانه ای در جمع اوری اطلاعات استفاده شده .از اهداف مهم مقاله روشن شدن دلایل بی علاقگی و ترس از ریاضی است تا شاید گامی هر چند ناچیز در راه شیرین تر کردن این درس بردارد . از عوامل این ترس می توان به زمینه ترس والدین که به فرزند منتقل می شود همچنین روشهای تدریس ناکارامد و قدیمی و کلاس های پرجمعیت اشاره کرد. همچنین فرهنگ غلط جامعه در مورد دیدگاه مربوط به جنسیت در درک مسایل ریاضی نیز از عوامل ایجاد بی علاقگی دختران به ریاضی است. توصیه این است که کلاسها باید به روش دانش اموز محور مدیریت شود و در مواجهه با پاسخ غلط دانش اموز اعتماد به نفس او را تخریب نکنند. البته در این بین نیاز دانش اموزان به ریاضیات کاربردی را نیز نباید نادیده گرفت. 

واژگان کلیدی :اضطراب ، ریاضیات ، شیوه تدریس